Hivatalosan tavaly jelent meg, de idén került a boltokba az egy-másfél évvel korábbi nagyobb „testvér” SW321C után. Ez utóbbit nehéz túlszárnyalni (a mérete nagyobb, de persze az ára is magasabb), és a jellemzői 90%-ban megegyeznek a most tesztelt modellel, Mégis megéri a fáradtságot megnézni, hogy az egyezéseken túl milyen előrelépés történt.
Az említett előd SW321C tesztje 2020. januárjában jelent meg az oldalunkon, és elnyerte az „Ajánlott fotós monitor” értékelést a monitorinfo.hu-tól. Erényeit hosszan sorolhatnánk, de ezek egyrészt elolvashatók a tesztjében, másrészt amúgy is szeretnénk összefoglalni az SW271C és az SW321C hasonlóságokat és eltéréseket. Először most nézzük az SW271C gyári adatait.
SW271C – Főbb gyári adatok
- Panel típusa: IPS
- Háttérvilágítás: WLED
- Képernyőátló: 27”
- Képformátum: 16:9
- Natív felbontás: 4K-UHD (3840 x 2160 pixel)
- Pixelsűrűség: 163 ppi
- Frissítési frekvencia: 60 Hz
- Színtér: 100%-os sRGB, 99%-os Adobe RGB és 90%-os DCI-P3 lefedettség
- Színmélység: 10 bit (8 bit + FRC)
- Színhűséget biztosító technológia: AQCOLOR
- Képernyő felülete: anti-glare, matt, 3H
- PIP/PBP funkció
- Hardveres kalibrálás: 16-bites 3D LUT
- Maximális fényerő: 300 cd/m2
- Kontrasztarány (tipikus): 1000:1
- HDR kompatibilitás: HDR10 és HLG
- Méretek: 647 x 388 x 75 mm
- Tömeg: 10,9 kg (állvánnyal, de árnyékoló csuklya nélkül)
- Fali VESA kompatibilitás: 100 x 100 mm
Ejtsünk néhány szót a design-ról, amely, ha nem is nagy mértékben, de (már csak a mérete miatt is) némileg eltér az SW321C-től, de még inkább eltér az ugyanakkora képfelületű, de keskenyebb kerettel készült 2017-es elődtől, az SW271-től.
A design
Aki először találkozik ezzel a monitorral, meglepve látja, hogy a BenQ nem követte a „keret nélküli” divatot, sőt! A képfelületet mind a négy oldalon kb. 2 cm-es keret övezi. Az állvány és a talp követi a profi felhasználásra szánt BenQ monitorok stílusát, ráadásul ennek a készüléknek a talpa relatíve még a szokásosnál is nagyobb, masszívabb. Mindez magas minőséget és kiváló stabilitást sugároz.
A széles szegélynek azonban más oka is van: ezzel sikerült a háttérvilágítás panel szélein elhelyezett fényforrásainak (edge lit LED-ek) fényszivárgást kiváltó hatását radikálisan csökkenteni. Kézenfekvő, de hatékony megoldás.
Az SW271C „legsúlyosabb” tartozéka a kilenc elemből álló árnyékoló csuklya (hood), amely egy fotós monitornál meglehetősen fontos lehet a nemkívánt környezeti fény kizárásához vagy minimumra csökkentéséhez. A kilenc darabból álló hood a monitort landscape (fekvő) és pivot (álló) helyzetbe forgatva is felszerelhető (fekvő helyzetben csak hét elemet kell feltenni).
A képernyő magasságállítási tartománya 15 cm, a döntési tartomány -5…+20 fok, az elfordítás pedig balra és jobbra is max. 45 fok.
Az állvány aljába behelyezhető Hotkey Puck G2, a kezelést rendkívüli mértékben megkönnyítő „vezetékes távvezérlő” szintén tartozéka az SW271C-nek, csakúgy, mint az SW321C-nek. A korong alján öt nyomógombot találunk (Controller key 1,2,3 plusz Rotation key – amely maga nem „forog”, hanem a funkciókat rotálhatjuk vele –, plusz a visszalépés gomb), a felső része pedig egy valódi forgatógomb (Controller key dial), a tetején egy újabb nyomógombbal. Mindezen kezelőszervek az OSD-ből a lehetséges legkülönbözőbb módokon konfigurálhatók, külön almenüben. A Hotkey Puckot a mini-USB portba kell csatlakoztatni.
Az előlapi kezelőgombok és az OSD menürendszer pontosan ugyanolyanok, mint az SW321C-nél, ezért ezt most nem fogjuk részletezni.
A csatlakozófelület szintén ugyanolyan, de azért megmutatunk egy emlékeztető képet:
A csatlakozófelület. Bal oldali kép, balról jobbra: USB(A) szervizport, mini-USB a Hotkey Puck G2 csatlakoztatásához, 2 db HDMI 2.0 port, DisplayPort 1.4, USB-C 3.1 Gen 1 port (upstream, DP Alt Mode, 60 W tápfeszültség), 3,5 mm-es jack audiokimenet, USB(B) 3.1 Gen 1 upstream port. jobb oldali kép: 2 db USB(A) 3.1 Gen 1 downstream port és egy SD memóriakártya-foglalat
További jellemzők
Az SW271C egyik leginkább figyelemre méltó tulajdonsága (az SW321C-hez hasonlóan) a hardveres kalibrálhatóság a beépített 16 bites LUT-nak (Lookup Table) köszönhetően, amely a kalibrálás/profilozás során meghatározott profilt, illetve profilokat tárolja. Valójában három különböző profilt tudunk eltárolni Calibration1, 2, 3 néven. A hagyományos szoftveres kalibráláshoz van a Color Mode alatt egy Custom opció is, amelyet kiválasztva rendelkezésünkre áll (a monitor natív színterén belül) a tetszőleges szoftveres kalibrálásra és profilkészítésre.
Egyébként a Color Mode alatt nagyszámú gyári preset (emuláció) áll rendelkezésre (Adobe RGB, sRGB, B+W, Rec.709, DCI-P3, Display P3, M-book, HDR, DICOM és a Paper Color Sync mód). Ez utóbbiról részletesen fogunk beszélni, mivel egy szoftver utility is tartozik hozzá, amely ingyenesen letölthető a https://www.benq.com/en-us/support/downloads-faq/products/monitor/sw271c/software-driver.html webhelyről. Ugyaninnen tölthetjük le a BenQ másik saját szoftverét, a Palette Master Element-et a hardveres kalibráláshoz. Minkét utility elérhető Windows és Mac platformhoz is. E szoftverek folyamatos fejlesztés alatt állnak, a Paper Color Sync jelenlegi verziója 1.0.8, a Palette Master Elementé 1.3.15.
Az Adobe RGB, sRGB/Rec.709, DCI-P3/Display P3 gyári presetek ennél a monitornál tényleg viszonylag pontosak, persze a natív színtér határain belül, hiszen a DCI-P3/Display P3 lefedettsége kb. 90%-os, de azért a videós munkában – ha az anyag P3-ban készült – egész jól használható.
Ha már a videónál tartunk, érdemes megjegyezni, hogy az SW271C nem jön zavarba a 24p, 25p vagy 30p megjelenítéskor sem, bármiféle judder vagy más képhiba nélkül. A másik „videós” tulajdonság a HDR-kompatibilitás, ami azonban nem jelent többet, mint hogy a monitor képes felismerni mind a HDR10, mind a HLG HDR jelet, és a megfelelő PQ vagy HLG EOTF-fel reprodukálni. A HDR-hez szükséges szimultán kontraszt azonban nincs meg (ez nem is volt célja a monitor tervezőinek, és a panel feketeszintje és maximális fénysűrűsége ezt nem is teszi lehetővé), viszont a HDR-hez a display-oldalon szükséges 90%-os DCI-P3, illetve Display P3 lefedettség megvan. A videósok számára egyébként a BenQ a „PV” sorozatú monitorokat kínálja (PV270, PV3200PT).
USB-C/DP Alt Mode csatlakozóval felszerelt laptopok csatlakoztatásához ideális az SW271C-n található USB-C port, mert nemcsak a kép- és hangjelet lehet ezen keresztül továbbítani, hanem a monitor gondoskodni tud a laptop táplálásáról is, amennyiben a teljesítményigény nem haladja meg a 60 W-ot.
Rendkívül hasznos a PIP/PBP funkció, mivel a szokásos szerepén túl, a bemenetek közül kettőn át beadott képnek külön-külön megválaszthatjuk a színtartományát (Adobe RGB, sRGB, Rec.709, DCI-P3) – ez a Gamut Duo Mode –, és egyéb jellemzőit is (gamma, színhőmérsékletét (három érték: 5000 K, 6500 K, 9300 K), kontraszt, élesség).
A Gamut Duo funkció lehetővé teszi ugyanazon kép megjelenítését más-más színtérben
A teljesség kedvéért meg kell jegyeznünk, hogy ez a BenQ monitor is viseli a Pantone Validated és a Calman Verified státuszt, ami egyfajta (pontosabban kétfajta) záloga a pontos színvisszaadásnak. Ezen felül a Calman Ready jelölést is magáénak tudhatja, ami azt jelenti, hogy „third party” szoftverként támogatja a Calman professzionális kalibráló szoftvert (a Portrait Displays terméke), sőt a Light Illusion nevű cég LightSpace (újabban ColorSpace) programját is.
Fényszivárgás, homogenitás, natív színtér…
Az IPS panelről nem sikerült kiderítenünk, hogy ki gyártotta, de annyi bizonyos, hogy a betekintési szöge jóval kedvezőbb, mint akár a 2019-es SW321C-é (AUO AHVA panel), akár a 2017-es SW271-esé (LG Display panel). A képernyő -45 fok…+45 fok elfordítási határain belül csekély a kontraszt és a színek kedvezőtlen változása. A „titok” valószínűleg a bevonatnak tudható be, és/vagy az IPS technológián sikerült annyit „reszelni”, hogy ez a panel ilyenre sikerült. Jó lenne tudni, hogy ki készítette.
Az SW271C paneljének betekintési szögtartománya láthatóan nagyobb, mint az átlagos IPS paneleké. A középső kép 45 fokból készült, az alsó pedig kb. 65 fokból
Nagy szögeknél persze itt is bekövetkezik a kontraszt és a színek számottevő változása, torzulása, de ez tényleg csak ±50-60 foknál kezdődik. Függőleges irányban ugyanez a helyzet.
A képernyő szélein szokásosan jelentkező fényszivárgást – mint már említettük – prózai, de annál hatásosabb módszerrel szüntette meg a gyártó. A szokatlanul széles szegély ugyanis mind a négy oldalon letakarja a (valójában nagyobb méretű) panel széleit. Az eredmény elég meggyőző, csak a sarkokban érzékelhető némi bleeding.
A teljesen sötét környezetben a „fekete” jellel meghajtott képernyőt lefotózva egyszerűen kideríthető a fényszivárgás mértéke
A monitor maximális fényereje 306 cd/m2, ami kissé meghaladja a specifikált 300 cd/m2-t. A kontrasztarány megközelíti az IPS panelektől elvárt kb. 1000:1 értéket. 120 nit megcélzott fényerő mellett, Adobe RGB-hez kalibrálva a kontraszt értéke 857:1 volt.
A képernyő homogenitását (uniformity) a datacolor szoftverével mértük, amely a fehér képernyő különböző névleges fénysűrűségei mellett, a képernyő 9 pontján teszi lehetővé egyrészt a fénysűrűség, másrészt a színhőmérséklet mérését, és az eltérések meghatározását %-ban, illetve ΔE értékekben (ezt maga a szoftver elvégzi).
A képernyő homogenitása kb. 100 nit mellett. Felső ábra: a fénysűrűség a legnagyobb a jobb felső sarokban (0%), a bal alsó harmadban egy kicsit csökken. Ez az eltérés a gyakorlatban nem észlelhető. Alsó ábra: a színhőmérséklet változása a képernyő felületén. A ΔE = 0,9 érték kiemelkedően jónak számít
Háromféle színtér térbeli lefedettségének mérésére a basICColor szoftverét használtuk (és persze egy színmérő műszert). Így az L*a*b* színtérben megjelenítve láthatjuk a natív színtér és az Adobe RGB, az sRGB és a DCI-P3 által elfoglalt térbeli színtartomány és a monitor natív színtartományának viszonyát:
A hálóval rajzolt natív színtér és a „tömör” színtestként ábrázolt Adobe RGB, sRGB és DCI-P3 referencia-színterek viszonya az L*a*b* színtérben. A képeken egyfajta nézetben, adott irányból láthatók a színtestek. A pontos viszonyokat egy körbejárható, valódi háromdimenziós modellen lehetne megmutatni. Az azonban így is látható, hogy az Adobe RGB és az sRGB lefedettsége teljes, a DCI-P3 viszont némileg „kilóg” a natív színtartományból (a kb. 90%-os lefedettség teljesül)
A monitoron a szoftveres kalibrálás természetesen a szokásos módon elvégezhető, de mi most a hardveres kalibrálásra fókuszáltunk, amelyhez a legcélszerűbb és leggyorsabb a BenQ saját Palette Master Element szoftverét telepíteni a PC-re, és a kalibrálást, profilkészítést ezzel elvégezni. Mielőtt azonban ezt megtennénk, beszéljünk a már említett, és a fotósoknak fontos Paper Color Sync utility használatáról.
Paper Color Sync
Ha egy mondatban szeretnénk összefoglalni a lényeget, akkor a Paper Color Sync segédszoftver funkciója a képernyő és a színes nyomat (papírkép) közötti konzisztencia egyszerű és gyors megteremtése. Így az adott nyomtató/papír kombinációval kinyomtatott papírkép a lehető legjobban megközelíti a képernyőn látható képet.
Ez persze a hagyományos, sok fotós által ismert soft proofing módszerrel is elérhető, csak sokkal hosszadalmasabb beállítással. Ezt most nem fogjuk ismertetni (a folyamat leírása számtalan helyen megtalálható), csak annyit jegyzünk meg, hogy ez sokak számára bonyolultnak tűnik, vagy nem rendelkeznek az ehhez szükséges eszközökkel (5000 K-es megvilágítást biztosító környezet), illetve jó minőségű nyomtató/papír profilokkal. Ez a megjegyzésünk persze nem vonatkozik a valóban profi fotósokra.
A Paper Color Sync-ket telepítve, majd (miután előbb a monitor USB(B) portját a PC-vel összekötöttük) a szoftvert elindítva a fentebb bemutatott ablak jelenik meg (a szoftver kiírja a monitor típusát: SW 271C). Az első lépésben választhatunk a Basic és az Advanced lehetőségek közül. Nagy eltérés nincs a kettő között, az előbbit akkor érdemes választani, ha a kiválasztott nyomtatóhoz/papírhoz gyári ICC profilt használunk, az utóbbit pedig akkor, ha testre szabott, saját ICC profilokkal akarunk nyomtatni.
A Paper Color Sync egyszerű kezelőfelülete. A bal oldali kép a Basic választáshoz tartozik, ahol az alsó pontban a konfigurálás után megjelenő képfeldolgozó szoftvert lehet megválasztani (Photoshop vagy Lightroom Classic). A jobb oldali kép az Advanced választást mutatja
Először ki kell választanunk a nyomtatandó képet (a színtér miatt, ami lehet Adobe RGB vagy sRGB, vagy ha nincs a képhez hozzárendelve ezek egyike, akkor nekünk kell a kettő közül valamelyiket hozzárendelnünk). A második lépés a nyomtató kiválasztása. Jelenleg négyféle printer közül választhatunk: Canon PIXMA Pro-10 vagy Pro-100, illetve EPSON SureColor P600 vagy P800. Ezután következik a papírválasztás a nyomtatóhoz. A Canon printerekhez ötféle, az EPSON-okhoz kétféle papír közül választhatunk:
A két Canon nyomtató és a két EPSON nyomtató papírválasztéka
Ha van gyenge pontja a Paper Color Sync-nek, akkor az az, hogy mind a PIXMA Pro sorozatban, mind a SureColor P sorozatban több más modell is van, amelyeknek helye lenne a listában, sőt vannak más Canon és EPSON printertípusok is ebben a kategóriában. A papírokkal is részben ez a helyzet: az EPSON papírok választéka lehetne bővebb.
A nyomtató és a papírfajta után a Basic beállításban megválaszthatjuk a konfiguráció után (ami néhány másodperc után lezajlik majd a Configure gomb kattintásával) megnyíló képfeldolgozó programot a szerkesztendő képpel.
Ezúttal a Photoshopot választottuk (bal oldali kép). A Configure gombra kattintva néhány másodperc alatt lezajlik a képernyő, a nyomtató és a papír „szinkronizálása”
A Done gombra kattintva a képernyő megváltozik („papírszerű” lesz), a Color Mode a menüben automatikusan a Paper Color Sync emulációra kapcsol át, és megnyílik a Photoshop. Itt nem árt ellenőrizni a kiválasztott printertípust és papírfajtát, majd a szükségesnek tartott korrekciókat, retusálást, egyéb műveleteket elvégezhetjük, és mehet a nyomtatás! Ha mindent jól csináltunk, akkor a nyomaton (majdnem) ugyanazt fogjuk látni, mint a képernyőn.
További információ a Paper Color Sync-ről:
https://www.benq.eu/en-eu/monitor/photographer/paper-color-sync.html
vagy magyarul:
https://www.benq.eu/hu-hu/monitor/photographer/paper-color-sync.html
Hardveres kalibrálás: Palette Master Element
Mint legtöbb olvasónk tudja, a hardveres kalibrálás azt jelenti, hogy a monitor önmagában, a PC-től (az operációs rendszertől és a grafikus kártyától) függetlenül tárolja a színprofilokat egy vagy több kiválasztott színtérhez. Ez persze nem jelenti azt, hogy nem kell a készüléket időnként újrakalibrálni. A hardveres kalibrálás lehetőségét csak azokba a felső kategóriás monitorokba építik be a gyártók, amelyektől (PC-től független) nagy színhűséget és képernyő-homogenitást követelnek meg a potenciális felhasználók. Pl. a profi grafikusok, fotósok, videósok, DTP-sek.
Ezekhez a monitorokhoz a gyártóik tipikusan szoftvert is adnak a kalibráláshoz/profilkészítéshez, és a mért értékeknek a beépített LUT-ba való betöltéséhez. A mérőműszert a felhasználónak, vagy a kalibráló szakembernek kell biztosítania. Mivel egy széles színterű monitor többféle referencia-színtérhez is kalibrálható, és kényelmetlen lenne a gyakori átkalibrálás, általában több tárolóhelyet is beépítenek a LUT adatok tárolásához.
Az SW271C is egy hardveresen kalibrálható monitor, 16-bites 3D LUT-tal. Bár külső „third party” szoftverrel is kalibrálható (pl. a CalMAN-nal), a BenQ saját szoftvert biztosít a gyors és hatékony kalibráláshoz, ICC profilkészítéshez, éspedig a címben megnevezett Palette Master Elementet. Mint említettük, a utility letölthető a megadott webhelyről, majd egyszerűen telepíthető. A szoftver működéséhez a kommunikációt külön USB kapcsolaton keresztül kell biztosítani. FONTOS! A hardveres kalibrálás előtt gondoskodni kell arról, hogy a PC operációs rendszere és a grafikus kártya ne szólhasson bele a folyamatba.
Elindítása után a Palette Master Element kezelőfelületén ki kell választani a monitor típusát (ha több monitor csatlakozik a PC-hez, egyébként automatikusan megjelenik a mérendő típus) és a színmérő műszert. Alul a Basic vagy az Advanced mód választható.
Az 1.3.15 verzióban 12-féle műszert használhatunk a méréshez (X-Rite és datacolor)
Advanced módban a szoftver a Workflow ablakra ugrik (Profiling vagy Validation). Mivel most a célunk a profilozás, természetesen a Profilinget választjuk. A következő ablak a Display Settings, ahol a színteret kell beállítanunk a kívánt munka jellegének megfelelően. Az Advanced mód egyik előnye, hogy a Default pont alatt nemcsak a monitor-preseteket választhatjuk (ez hat lehetőséget jelent), hanem a [Custom Settigs]-et is, ahol a továbbiakban mindenben szabad kezet kapunk, amit a monitor megenged.
A [Custom Settigs] lehetővé teszi többek között az RGB alapszínek megválasztását, ami a négy fő referencia-színtér (Adobe RGB, sRGB, Rec.709 és DCI-P3) alapszíneit, a monitor natív alapszíneit (Panel Native) vagy „szabadon választható” három alapszínt jelent. Ez utóbbi esetben a kívánt színkoordinátákat közvetlenül bepötyöghetjük a megfelelő helyekre:
Az alapszín-koordinátákon kívül itt a fehérpontot, a fénysűrűséget, a gammát és a feketepontot is tetszés szerint beállíthatjuk
Mi azonban a hardveres kalibrálás folyamatának bemutatásához Default beállításként a Photographer (Adobe RGB) presetből indultunk ki, amelynél automatikusan „kiválasztódik” a D65 fehérpont, az Adobe RGB-hez tartozó alapszín-hármas, a 120 nit fénysűrűség és a 2,2-es gamma. Az xy színdiagram helyett választhatnánk az u’v’ diagramot is, ha az jobban tetszik (az u’v’ diagram csaknem egyenlő közű, azaz „uniform”, ellentétben az xy diagrammal).
De ha mondjuk, a 120 nit fénysűrűség nem felel meg nekünk, ezt az értéket megváltoztathatjuk pl. 80 nitre, vagy a fehérpontot D65-ről D50-re, ám ez esetben a Default beállítása automatikusan átugrik [Custom Settigs]-re. Magyarán az Adobe RGB alapszíneket megtarthatjuk, de a többi értéket „testre szabhatjuk”. Vagy maradunk a Deafault/Photographer (Adobe RGB)-nél.
Ezután jöhet maga a kalibrálás/profilírozás, azaz a mérés (Measurement). Ebben az ablakban adjuk meg, hogy az OSD-ben honnan tudjuk majd behívni az adott beállításunkat (Calibration 1, 2 vagy 3), itt látjuk a profil nevét a választott paraméterekkel, továbbá megválaszthatjuk az ICC profil verzióját és fajtáját (v2, v4, illetve mátrix vagy lut-alapú profil), valamint a mérendő minták számát (Small, Medium, Large). A Start Measurement kattintásával indulhat a mérés.
Felugrik egy új ablak, amely megmutatja, hogy műszerünket hová helyezzük, és felszólít, hogy kattintsunk a folytatásra (Continue). Ez két lépésben zajlik: a szín- és szürkeminták mérésével, és a LUT írásával.
Mérés és a LUT írása (a mérőműszer természetesen ott van az ablak közepén, csak a képernyőképen ez nem látszik)
A végén kapunk egy Calibration Report-ot (fénysűrűség, színhőmérséklet, gamma), és egy következő lépésben egy Validation Report-ot a színek és a szürkeskála pontosságáról.
A hardveres kalibrálás/validálás eredménye. A célértékek: Adobe RGB alapszínek, D65 fehérpont, 2,2 gamma, 120 nit fénysűrűség. Az elért színhőmérséklet 6533 K, a fénysűrűség 118,299 nit, az átlagos ΔE hiba 0,91, a maximális hiba pedig 1,58
Ezzel az Adobe RGB hardveres kalibrálása (a felsorolt célértékek figyelembevételével) sikeresen, észlelési határ alatti hibákkal megtörtént, és a Color Mode alatt a Calibration 1-et kiválasztva ebben dolgozhatunk. A fenti módon elvégezhető a többi választható színtér kalibrálása is. Összességében három kalibrálás/profilírozás eredményét tárolhatjuk, de hogy melyik hármat, az szükség szerint megváltoztatható.
További információ a Palette Master Element-ről:
https://www.benq.eu/en-eu/monitor/photographer/palette-master-element.html
vagy magyarul
https://www.benq.eu/hu-hu/monitor/photographer/palette-master-element.html
Összegzés
Az SW271C messzemenően megfelel azoknak az igényeknek, amelyeket a profi fotósok, designerek, DTP-sek egy profi monitorral szemben támasztanak. Sorolhatnánk a fent részletesen bemutatott tulajdonságokat, mint a kiváló IPS panel, a 4K-UHD felbontás, a nagyon eltalált felületi kikészítés, a standard színterek lefedettsége, a hardveres kalibrálhatóság stb. A kezelést nagyon leegyszerűsíti a Hotkey Puck 2 vezetékes vezérlőegység.
A BenQ a fotósoknak szánt készülékként definiálja a monitort, de a fent említett célokra, sőt videós munkára is használható. Tény azonban, hogy az SW271C képességei a fotós területen bontakozhatnak ki leginkább, különös tekintettel a 100%-os Adobe RGB és sRGB színtérre, a tökéletes árnyékoló csuklyára, a hardveres kalibrálásra és a mellékelt ingyenes szoftverekre (Paper Color Sync és Palette Master Element).
A készüléket az Oázis Computer Kft.-től kaptuk meg tesztelésre. E sorok írásakor a bruttó fogyasztói ára kb. 538.000 forint.
Értékelés
Ami tetszett
- Minőségi kivitel, rendkívüli stabilitás
- Nagy pixelsűrűségű, kiváló 4K-UHD panel
- Egykábeles USB-C kapcsolat laptophoz (DP Alt Mode + 60 W táplálás)
- Uniformity V3 technológia a homogenitás biztosításához
- Hardveres kalibrálhatóság, 16 bites 3D LUT
- Teljes Adobe RGB lefedettség
- Paper Color Sync utility a színes nyomtatáshoz
- Második generációs Hotkey Puck G2
Ami kevésbé tetszett
- A HDR-hez kicsit kevés maximális fényerő. (Igaz, egy fotós monitornál a HDR10 és a HLG kihasználtsága valószínűleg elhanyagolható.)
- Lassan bővülő printer- és papírválaszték a Paper Color Sync szoftverben
- Az ára túl közel van a 12 cm-rel nagyobb átlójú SW321C árához
N. Á.
AJÁNLOTT
FOTÓS
MONITOR
Legyen Ön az első hozzászóló