Új szervezet a HDR gaming támogatására

Néhány nappal ezelőtt új szervezet (csoportosulás) alakult önkéntes tagokkal a HDR játékok fejlesztési és forgalmazási irányelveinek kidolgozására, pontosabban ajánlások megfogalmazására. A HGiG-nek (HDR Gaming interest Group) egyelőre négy tagja van (LG Electronics, Inc., Microsoft Corporation, Sony Interactive Entertainment, VIZIO, Inc.), de augusztus 20-ig további 21 vállalat jelezte csatlakozási szándékát, köztük olyan cégek, mint az ASUS, az EIZO, a HP, a Panasonic, a Samsung, az Ubisoft, az Epic Games, az Electronic Arts stb.

Bár a HGiG a https://www.hgig.org honlapján a kijelzőkkel kapcsolatban elsődlegesen a TV display-kről, azaz a TV-készülékekről beszél (hiszen a HDR megjelenítésben egyelőre a televíziók játsszák a vezető szerepet), a csatlakozni szándékozók névsorából úgy tűnik, hogy a PC monitorok területén is komoly fejlesztés várható ebben az irányban (mármint a HDR játékok megjelenítésében).

A HGiG a honlapján „For a Better HDR Gaming Experience” címmel közzétett egy nagyon érdekes dokumentumot, amely tartalmazza a „legjobb gyakorlati ajánlásokat” a HDR játékok készítéséhez, illetve megjelenítéséhez. Sok egyéb hasznos információ mellett megtalálhatók benne az irányelvek a HDR játékfejlesztéshez csakúgy, mint a HDR megjelenítők gyártásához, továbbá a HDR játék-konzolok gyártásához: https://www.hgig.org/doc/ForBetterHDRGaming.pdf

Ez nem biztos, hogy a gamereket különösebben érdekli (hiszen a játékfejlesztőknek és a készülékgyártóknak szól), de a végcél mégiscsak az, hogy a játékélmény a lehető legmagasabb szintre emelkedjen a HDR játékok megjelenésével és térhódításával.

A HGiG négy kategóriába sorolja a kijelzőket. Ezek a kategóriák meghatározzák az alapértelmezett fénysűrűség-értékeket. A kijelzőkategóriák akkor használandók, amikor a teljes fénysűrűség (értsd: a legnagyobb fénysűrűség a forrásképen) az adott kijelzőn nem elérhető. A Max FFTML (MaxFullFrameToneMapLuminance) minden kategórában 600 nit.

A HGiG szerinti kijelzőkategóriák. A MinTML (MinToneMapLuminance), illetve a MaxTML (MaxToneMapLuminance) jelentése: az a minimális, illetve maximális PQ kódérték, amelynél a kijelző tónus-leképezése megőrzi a sötét, illetve világos részletet a kijelző 10%-nyi felületére vonatkoztatva

Oldalunkon a HDR-ről átfogó, részletes írás olvasható A kijelzők és a nagy dinamikatartomány (HDR) címmel.

 

(monitorinfo.hu)

Legyen Ön az első hozzászóló

Várjuk hozzászólását!

Az Ön email címe nem kerül nyilvánosságra.


*


Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..